20090728

Yolumu Aydınlatan Deniz Feneri

Deniz feneri sevdası bundan tam 7 yıl önce başladı benim için. Zaten önceden de ilgim olan fenerler, sevdiğim kadının bana “deniz fenerimsin sen benim” demesiyle, başka bir boyut aldı ve hayatımda bir fenomen oldu adeta. Hatta düğün davetiyemizi bile özel olarak tasarlayarak deniz feneri şeklinde yaptım. Evlendiğimiz gün, düğün sonrası soluğu yine deniz fenerinde aldık. Bu sevda bu boyutlara gelince fotoğraflarıma da yansımaya başladı. Özellikle son dönemde, yani eşimle ayrıldıktan sonra artık nereye gitsem deniz feneri arıyor ve gidip fotoğraflıyordum. Hatta çoğu kez, sırf fener fotoğrafı çekmek için geziler yaptım.

Daha sonra bir sergi fikri gelişti kafamda. Ama geriye dönüp baktığımda bir sergi açacak yeterlilikte ve çeşitlilikte fotoğrafımın olmadığını gördüm. Buna üzüldüm açıkçası, ama pes etmedim. Ortak katılımlı bir sergi yapabileceğimi düşündüm. Konuyu Fotokritik sitesindeki arkadaşlara açtığımda, ki orada zaten ‘deniz feneri’ adlı grubumuz da vardı, fikir çok olumlu karşılandı. Üç aylık bir çalışma sonucunda 30 fotoğrafçı arkadaşla birlikte sergiyi oluşturacak fotoğrafları toparladım. Bu süreçte bu serginin bir amaç için yapılması fikri gelişti. Öncelikle, toplanan bağışlarla bir deniz fenerinin bakımının yapılması fikri geldi Mutlu Edin arkadaşımdan. Fakat daha sonra, Günay Bakoğlu’dan gelen fikir daha ağır bastı ve sergiyi deniz fenerleri gibi bizim yolumuzu aydınlatan yaşlılarımız için yapmaya karar verdik. Bu uğurda çalışan Türk Geriatri Vakfı ile temas kurduk. Bu saatten sonra amacımız, yaşlılarımız için faaliyet gösteren TUGEV’e (Türk Geriatri Vakfı) yardımda bulunabilmek olacaktı.

Bunun için strateji geliştirerek sergiyi üç ayaklı yapmayı kararlaştırdım. İlk ayağını 14 Eylül 2008 Pazar günü Silivri’de gerçekleştirdik. 33’ü fotoğrafçı 60 kişilik misafirimizle sergimizi açtık. Ay sonuna kadar burada açık kalan seriyi 5 Ekim’de Lüleburgaz’da yine 50 kişilik fotoğrafçı arkadaşın katılımıyla açtık. Son olarak da 25 Ekim tarihinde İstanbul Beyoğlu’nda Asmalımescit Sanat Galerisinde tekrar açılacak. Bu süreçte fotoğraflar satılacak ve gelir tamamen TUGEV’e kalacak. Umarım küçük de olsa bir katkımız olur.

Bu konuda bana en büyük desteği veren ve bu süreçte en az benim kadar emeği olan, hepsinden de önemlisi bana bu sevdayı aşılayan Sibel KOCAMAN’a sonsuz teşekkürler ediyorum.

30 yürekli fotoğrafçıya kocaman teşekkürler.
Sibel KOCAMAN, Özcan ÇELTİKLİ, Erdinç DOKUMAN, Uğur HEPDARCAN, Esin TOPUZ, Mahmut HANLIOĞLU, Serdar ÖZÇELİK, Mutlu EDİN, Ertuğrul KOÇAK, Murat OKÇU, Bahar AKSUNGUR, Sertaç YILDIRIM, Hande HAYTAOĞLU, Esin TOPRAK, İlknur SAYAR, Cenk İŞLER, Emine TOPRAK, Savaş ARSLAN, Hale EREL, Zafer AĞRAK, Emine Nurhan TEKİN, İlyas ŞENDUR, Zeliha YILMAZ, Oya YILDIZ, Alphan YILMAZMADEN, Bekir DİLDAR, Metin DİKEN, Reyhan ELVAN, Günay BAKOĞLU, Öner ÖZTÜRK.

Hepsine buradan bir kere daha teşekkür ediyorum.

Halit KAPLAN

fotografya.gen.tr

blog comments powered by Disqus
Bookmark and Share
 
Minima 4 coloum Blogger Template by Beloon-Online.
Simplicity Edited by Ipiet's Template